1. Deneyimli Akademisyenler
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Denizcilik Meslek Yüksekokulu (MYO) Gemi İnşaatı Programı, deneyimli
akademisyenleri ile öğrencilerine kaliteli bir eğitim sunmayı amaçlar. Bu akademisyenler, denizcilik ve gemi inşaatı alanlarında
geniş bir bilgi ve deneyime sahiptir. Akademisyenler, alanlarında yeni bilgiler üretmek için araştırmalar yapmakta ve bu
araştırmaları ulusal veya uluslararası akademik dergilerde yayınlanmaktadır. Bu yayınlar, üniversitenin akademik itibarını
artırmaktadır. Gemi İnşaatı Programı'nda görev yapmakta olan bu akademisyenler, öğrencilerin iş ve kariyer gelişimlerine
rehberlik etmektedirler. Deneyimli akademisyenler, üniversitenin akademik başarısına katkıda bulunurken, öğrencilerin eğitim
kalitesini artırmakta ve akademik bilgiyi ileriye taşımak için önemli bir rol oynamaktadırlar.
2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Denizcilik Meslek Yüksekokulu (MYO) Gemi İnşaatı Programı'ndan mezun öğrenciler, Türk Eğitim Sistemi'nin doğal büyüme alanının iki yıllık Meslek Yüksekokulları olduğu gerçeğine uygun olarak teknolojik ve toplumsal ihtiyaçları göz önünde bulunduran bir eğitim-öğretim aldıktan sonra sektöre atılmaktadırlar. Öğrencilerimiz sektörün ihtiyaçlarına göre donanımlı bir şekilde yetiştirilerek, mezuniyet sonrası sektör tarafından aranan eleman niteliklerini karşılamaktadırlar. SUBÜ Denizcilik MYO Gemi İnşaatı Programı, tüm öğrencilerini eleman yetiştirdiği sektörlerin ihtiyaçlarına göre yönlendirerek; akademik disiplinlerin uygulama ve mesleki boyutlarına öncelik veren ders programları ile “Eğitimde İşbaşı” anlayışına uygun olarak profesyonel iş hayatına hazırlamaktadır.
3. Sosyal ve Kültürel Ortam
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Denizcilik Meslek Yüksekokulu (MYO), Kocaali ilçesinde yer almaktadır. SUBÜ Denizcilik MYO'nun sosyal ve kültürel ortamı, öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerini desteklemek için çeşitli etkinlikler ve olanaklar sağlar. SUBÜ Denizcilik MYO, öğrencilere çeşitli sosyal ve kültürel etkinlikler düzenleyen öğrenci kulüplerine katılma fırsatı sunar. Denizcilik kulüpleri, deniz sporları, denizcilik tarih ve kültürü, gemi modelciliği gibi ilgi alanlarına yönelik etkinlikler düzenler. Bu kulüpler, öğrencilerin hem mesleki bilgilerini pekiştirmelerine hem de sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Kocaali, Karadeniz kıyısında yer alması nedeniyle öğrencilere doğal güzellikler ve denizle iç içe bir yaşam sunar. Sahil boyunca yürüyüşler, yüzme ve diğer su sporları gibi aktiviteler, öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirebilecekleri keyifli seçenekler arasındadır. Doğa yürüyüş parkurları da doğa severler için ideal mekanlardır. Kocaali, Karadeniz kıyısında yer alması nedeniyle öğrencilere doğal güzellikler ve denizle iç içe bir yaşam sunar. Sahil boyunca yürüyüşler, yüzme ve diğer su sporları gibi aktiviteler, öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirebilecekleri keyifli seçenekler arasındadır. Doğa yürüyüş parkurları da doğa severler için ideal mekanlardır. SUBÜ Denizcilik MYO, öğrencilerin sportif faaliyetlere katılmalarını teşvik eder. Deniz sporları, voleybol, futbol gibi spor dallarında turnuvalar ve yarışmalar düzenlenir. Bu faaliyetler, öğrencilerin fiziksel sağlıklarını korumalarına ve takım ruhunu geliştirmelerine yardımcı olur. Denizcilik MYO’nun kütüphanesi, öğrencilerin akademik çalışmaları için zengin kaynaklar sunar. Sessiz çalışma alanları ve grup çalışma odaları, öğrencilerin derslerine daha iyi odaklanmalarını sağlar.
4. TYÇ ve Akreditasyon
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik
İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.
Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.
+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.
2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.
Bilgisayar mühendisleri, endüstriyel, ticari, askeri ve tüketiciye yönelik geniş çaplı uygulamalar için bilgisayar teknolojileri tasarlar, geliştirir ve gerçekleştirir. Gün geçtikçe daha çok ürünün bilgisayar içermesi ya da bilgisayarla etkileşmesi sonucu bilgisayar mühendisleri, geliştirdikleri uygulamalar ile bir taraftan yaşam kalitesini arttırırken diğer taraftan üretim ve dağıtım maliyetlerini de göz önünde bulundurmaktadırlar.
Bilgisayar mühendisleri devletten özel sektöre, eğitimden danışmanlığa birçok sahada iş bulabilmektedirler. Hatta ürün ve sistemleri için bilgisayar mühendisliğine ihtiyaç duymayan bir şirket bulmak zordur. Günümüzde bilgisayar mühendisleri yaygın olarak dijital televizyon ve fotoğrafçılık, sanal toplantı teknolojisi, akıllı otobanlar, kontrol sistemleri, yeni otomobil teknolojileri, akıllı telefonlar, güvenlik sistemleri, teleskoplar, uçaklar ve uzay araçları gibi bilgisayarların yeni uygulama alanlarında çalışmaktadırlar. Bilgisayar mühendisleri genellikle başka mühendisler ve başka disiplinlerden insanlarla takım çalışması yaparlar.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.
ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar
-Deniz Ulaştırma ve İşletme -Makine ve Kaynak Teknolojileri
(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)
Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri
-Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği -Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği -Makine Mühendisliği -İmalat Mühendisliği -Gemi ve Yat Tasarımı